Na het toevoegen van je domeinnaam in Microsoft 365 kun je gebruikers aanmaken via jouw beheerders account, via het Microsoft 365 controle paneel.

Het instellen van Microsoft 365 omvat veel stappen, kom je er niet uit of heb je vragen; neem dan contact met ons op.

Gebruiker aanmaken

Wanneer je nog geen domeinnaam hebt toegevoegd eindigt je nieuwe gebruiker standaard op '@[id].onmicrosoft.com'.
Voeg dus eerst je domeinnaam toe door hier te klikken.

  • Log in op het Microsoft 365 controle paneel met je beheerders account.
  • Klik in het linker menu op GebruikersActieve gebruikers.
  • Klik vervolgens op de blauwe knop + Gebruikers.
  • Vul de voor- en achternaam van de gebruiker in.
  • De 'weergave naam' is de naam die wordt weergeven in Microsoft 365-omgeving en in de afzender van e-mails.
  • Kies onder Productlicenties de gewenste licentie, nog geen of niet genoeg licenties, vraag deze dan aan via het MijnIPS controle paneel met deze handleiding.
  • Klik op Toevoegen.
  • Sla de login gegevens op in bijvoorbeeld Notepad of stuur deze toe per e-mail aan het gewenste adres.

Let op!

Wanneer je ook webhosting bij IPS afneemt is het noodzakelijk de lokale mailservice uit te schakelen middels de volgende stappen;

- Log in het Mijn IPS controle paneel.
- Klik op Domein & Hosting.
- Selecteer de domeinnaam.
- Klik op Webhosting.
- Klik op Mailserver instellingen.
- Kies IPS - Microsoft 365.
- Klik op Opslaan.