Email account in Outlook 2013 toevoegen

In deze handleiding leggen wij uit hoe je een e-mail account in Outlook 2013 configureert.
Voordat je hiermee begint dien je eerst een e-mail account in het Mijn IPS controle paneel toe te voegen.
De gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord zijn benodigd voor het instellen van uw e-mail account.

  1. Start Outlook en klik op “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik op “volgende".
  2. Kies voor “POP of IMAP” en klik op “volgende".
  3. Vul de gegevens als volgt in:

    Gebruikersgegevens
    Naam: Hier kunt je jouw eigen naam invullen
    E-mailadres: Je e-mail adres

    Servergegevens
    Type account: POP3 of IMAP (Selecteer bij het installeren op meerdere apparaten altijd IMAP)
    Server voor inkomende e-mail: pop.ips.nl of imap.ips.nl (Afhankelijk van de bovenstaande keuze)
    Server voor uitgaande e-mail: smtp.ips.nl

    Aanmeldingsgegevens
    Gebruikersnaam:  Je e-mail adres
    Wachtwoord: Je e-mail wachtwoord
  4. Klik op “Meer instellingen …” en vervolgens op “Server voor uitgaande e-mail”.
  5. Vink “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail(SMTP) is verificatie vereist” aan en kies “Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail”.
  6. Klik op het kopje “Geavanceerd
  7. Kies voor “SSL” bij de Inkomende en uitgaande email onder het kopje “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding
  8. Als uitgaande e-mail server poort gebruik je “465”, de instellingen komen ongeveer overeen met onderstaande afbeelding.
  9. Klik op “OK” en in het openstaande venster op “Volgende”.
    Wanneer je instellingen goed zijn ingevoerd zal dit test blijken en kun je gebruik maken van jouw e-mail account.

Mocht je toch nog vragen of hulp nodig hebben, dan staan wij je graag per email via support@ips.nl of telefonisch via 088 1600 600 te woord.

Nog meer hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op